mandag den 31. maj 2010

Mere hjælp....

Det er ikke kun fra Jesper Franck jeg får hjælp til min træning. Da jeg startede min blog op igen, faldt jeg over Tinas blog. Som det ses på bloggen har Tina løbet en del ultraløb og hun er pt. igang med at træne til der legendariske løb Sparthalon, som er 246 km gennem Grækenland.

Det var faktisk et IT spørgsmål der satte mig i kontakt med Tina, men efterfølgende har Tina også givet mig feedback på mit træningsprogram, hvilket jeg sætter stor pris på, da min egen erfaring kan ligge på et lille sted. Tinas feedback har givet anledning til en del ændringer i programmet. Bl.a. starter jeg lidt blødere ud de kommende uger, og så bliver weekenderne varieret lidt mere, så hver anden weekend bliver en kort tur (10-12 km) og en lang tur (30-45 km), og hver anden weekend bliver 2 mellemlange ture (20-25 km)

Jeg har læst/hørt meget om den her "Ultraånd", hvor man hjælper hinanden, og nu har jeg også mærket den selv. Jeg håber at mine første ultraløb, vil give mig et større netværk at trække på mod fremtidige udfordringer, da det er guld værd at høre hvad andre har gjort sig af erfaringer.

Ellers har der været træningsfri et par dage, så det løb det er blevet til, er det jeg har læst mig til på dourun.dk. Her har jeg blandt andet læst om May-Britt Hansen deltagelse i Grand Union Canal Race (GUCR) som er 145 miles (233 km) og som skal gennemføres på 45 timer.
May-Britt gennmførte som den første skandinaviske kvinde, og som den anden dansker nogensinde, det krævende løb. Super godt gået.

Det er sådan nogen bedrifter jeg kun drømmer om, og som motivere mig til at fortsætte træningen, for måske bliver drømmen virkelighed en dag.

/Stjernholm

Tanker flytter intet alene....Aritoteles

Ingen kommentarer: