torsdag den 10. juni 2010

Anmeldelse: Yurbuds

Så ankom seneste skud på udstyrsstammen. To små silikoneovertræk til mine høretelefoner, som skulle få dem til at side bedre fast og kanalisere lyden bedre ind i øret, og derved forbedre lydkvaliteten.

Da jeg åbnede pakken var jeg først positivt overrasket. Der var både en fin lille "taske", som kan transportere mp3 afspiller og høretelefoner, samt et sæt høretelefoner med. Da jeg fik de 2 blå overtræk i hånden var følelsen dog lidt mere lunken. De føltes ikke af meget og så ud af ligeså meget. Det kan da ikke gøre meget forskel var min første tanke.

Men selv "en mester" kan tage fejl.

Det var en lille smule svært at få overtrækken placeret på høretelefonere, så de passede præcist i øret. Det tog to-tre forsøg, men det er måske fordi mine øre er skæve??

Da de først var justeret på plads var det intet mindre end en fantastisk oplevelse.

Pasform: Selvom jeg tvivler på at Yurbuds.com har gjort ret meget andet med mit billede end at finde den rigtige størrelse, så har de formået at lave nogle overtræk der nærmest "suger" sig ind i øret. Så det er ikke falsk reklame når de skriver "Utterly determined to stay in" (Fuldkommen målrettet på at blive i).

Lyd: Det største problem med sportsmodeller af høretelefoner, er at så snart de går bare lidt løs, så bliver specielt basgengivelsen meget ringe. Lyden bliver ikke kanaliseret ind i øret, men preller af "uden på" øret, fordi høretelfonen hopper og danser.
Pga. pasformen som er beskrevet ovenfor hopper høretelefonen ikke længere, og den lille lydkanal som "suger" sig ind i øregangen, gør at lyden kun ryger ét sted hen. Direkte ind i kraniet, og det lyder fantastisk. Hvor jeg før havde EQ'en sat med max bas, kunne jeg nu rent faktisk forsøge at indstille til den til det musik jeg hører. Som regel rock.

Prisen: Fordi yurbuds kun sælges ud af US, gør fragtomkostningerne dem dyre. Men prisen uden fragt på 30$ synes jeg egentlig er meget fornuftig i forhold til hvor meget bedre lyd jeg får ud af min Ipod.

Samlet vurdering: 4 af 5 pulsure







Skala:
0 pulsure: Jeg skal have penge for at bruge det
1 pulsur: Er ikke pengene værd
2 pulsure: Kan bruges hvis det er eneste alternativ
3 pulsure: Fornuftigt produkt, men ikke prangende
4 pulsure: Super produkt med få mangler
5 pulsure: Det kan ikke gøres bedre

Ingen kommentarer: