onsdag den 2. juni 2010

Løbefri....og hvad så

Det er faktisk lidt skræmmende, men jeg tror nærmest jeg er blevet afhængig af den fysiske aktivitet. Derfor har jeg valgt at bruge mine løbefrie dage på at lave noget styrketræning for overkroppen, for ikke at blive sådan en figur med muskuløse ben og en pjevset overkrop. Mave, ryg, skuldrer og arme fik en ordentlig tur, og det vil jeg gentage 2-3 gange om ugen.

Styrketræningen skulle også gerne have positiv indvirkning på mit løb, da en stærk overkrop gør at man undgår at synke sammen og få dårlig løbestil når man bliver presset. (og det gør jeg nok hvis jeg vil løbe et ordentligt 6 timers løb)

Ellers er det ren afslapning inden det går løs i morgen tidlig. En rolig tur i Skanderborg inden arbejdet kalder. Kroppen får lov at bestemme længden af turen, dog min 10 og max 15 km.

Meget tid går ud over at løbe, med at planlægge 51 km. turen fra Vejle til Skanderborg her den 21. juni. Der skal findes hjælpere og forplejning osv. osv. Det er en speciel tur, både fordi det er et væddemål om en skitur, men også fordi det er den første tur der bringer mig ud på en Ultra distance. Blev i øvrigt overrasket idag da jeg studerede højdeprofilen for ruten. Var sikker på at jeg skulle løbe netto op af, men faktisk ligger Skanderborg lavere end den del af Vejle jeg starter fra. Til gengæld er det enten op eller ned hele tiden. Uanset hvad, så glæder jeg mig helt vildt til udfordringen.

/Stjernholm

Tanker flytter intet alene....Aristoteles

Ingen kommentarer: