torsdag den 17. juni 2010

De sidste forberedelser......(og så er der skitur)

Der er ved at være kriller i maven....hvis du kender min løbskalender her fra bloggen, ved du sikkert hvorfor.

Mandag går det løs - jeg skal for første gang løbe en distance der er længere end de magiske 50 km. Den distance der for mig betyder ULTRALØB. Man har selvfølgelig ikke løbet ultraløb før man har deltaget i et officielt løb, men mandagens løb er meget vigtigere end alle de officielle løb jeg har løbet....til sammen. Det giver mig en meget vigtig indikation af hvor jeg står i forhold til at løbe over 60 km på 6 timer til oktober, og hvad vigtigere er, så er der et væddemål på turen.

Det drejer sig om det "store" væddemål som faktisk var kickstarten på min løbe"karriere".

Ramus som er en af mine absolut bedste venner rystede den røde klud "DU KAN IKKE" foran næsen på mig, og så er jeg typen som taler før jeg tænker.

"Selvfølgelig kan jeg da løbe på arbejde, hvor meget skal vi vædde" fik jeg sagt inden jeg overhovedet havde overvejet hvor langt der er fra Vejle til Skanderborg. Det skal siges at jeg på daværende tidspunkt vejede 12-13 kilo mere end nu, og absolut ikke havde verdens sundeste livsstil.

Jeg er ret sikker på jeg vinder væddemålet, men uanset hvem der vinder så skylder jeg faktisk Rasmus stor tak for udfordringen. Siden vi indgik væddemålet, har min livsstil ændret sig drastisk, og jeg er sikker på at jeg aldrig vender tilbage til det usunde liv igen.

I dag kørte jeg ruten igennem for at finde de optimale steder til at holde depotstop. Da en anden god ven kører med på cykel, skulle jeg finde nogle steder hvor vi kunne komme lidt væk fra vejen. En del af de steder vi skal løbe er ret trafikkerede, så små markveje og parkeringspladser, var det jeg var på udkig efter. Jeg fandt en masse gode steder at gøre holdt, og fandt også et par steder hvor mine løbeglade kollegaer kan hægte sig på turen. En enkelt kommer og løber de sidste 15 med mig, og yderligere to hægter sig på når der mangler 10 km (På forhånd tak for støtten)

Ellers er jeg begyndt at finde tøj, gel, drikkedunke osv. frem så det er klart mandag morgen kl. 4.37, hvor starten går. Tingene skal helst være ordnet så jeg ikke skal tænke ret meget, da min hjerne tidligst står op kl. 6.00.

Klokken 4.37 står solen op, og jeg vil derfra forsøge at bevæge fødderne efter følgende plan.

Distance/tid/samlet tid

00-10 km / 58 min / 0:58
Depotpause (3 min)
11-20 km / 58 min / 1:59
Depotpause (3 min)
21-30 km / 58 min / 3:00
Depotpause (5 min)
31-37 km / 41 min / 3:43
Depotpause (3 min)
38-41 km / 24 min / 4:10
Depotpause (3 min)
42-46 km / 30 min / 4:43
Depotpause (3 min)
47-51 km / 30 min / 5:15

Hvis jeg kan løbe de 51 km på under 6 timer er væddemålet vundet, og det er lidt mere end æren der står på spil (selvom æren er det vigtigste). Taberen af væddemålet skal give modparten en skitur i en uge. Så uanset hvad så vinder jeg, for det er alt alt for længe siden jeg har været på skitur.......

Jeg glæder mig til mandag.....for så skal jeg ud at løbe mig lidt nærmere mit mål.

/Stjernholm

Tanker flytter intet alene....Aristoteles

Ingen kommentarer: