torsdag den 3. juni 2010

Småt men forhåbentligt godt.

Så er der igen bestilt udstyr. Denne gang i den meget lille afdeling. Uanset hvilke høretelefoner jeg prøver, har jeg problemer med at få dem til at side ordentligt fast. Senest har jeg prøvet Sennheiser OMX 80 Sport II, og de sidder nogenlunde. Men bare jeg sveder lidt, går de en smule løs, hvilket forringer lydkvaliteten væsentligt. Derfor har jeg prøvet at bestille et sæt Yurbuds fra siden Yurbuds.com.

Udfra et billede af øret med en standard Apple høretelefon i, påstår firmaet at de har en billedsscannings teknologi der kan give et så præcist billede af øret, at de kan lave nogle "overtræk" til høretelefonerne som passe størrelsesmæssigt til mit øre. Samtidig er de udformet så lyden skulle blive kanaliseret ned i øret.

Hvis det virker er det genialt, hvis ikke er det 300 ,- kr ud af vinduet + evt. moms og told, hvis de kære toldere synes min pakke er spændende. Så jeg håber de virker. Jeg vil lave en anmeldelse når jeg modtager min pakke.

Ellers er mit fokus, som jeg også skrev igår, på mit væddemålsløb. Hovedet kredser hele tiden omkring de små detaljer der skal være på plads. Jeg mangler rigtig meget at kunne se en vejrudsigt for dagen, så jeg kan begynde at forberede mig mentalt på evt. at skulle løbe i rigtig varmt vejr eller regnvejr. Håber selvfølgelig på perfekt løbevejr, men synes ikke lige at juni måned lugter af det.

Heldigvis har jeg fået allieret mig med 3 kollegaer som hjælper mig. Henrik cykler med hele vejen, så jeg ikke selv skal slæbe forplejning. Kronborg og Sonny løber med de sidste 10 -15 km, hvilket betyder rigtig meget for mig, da jeg elsker at have selskab på min løbeture. Måske får Louise også fri fra arbejde så hun kan hjælpe samt aggere fotograf mv. så vi kan få foreviget løbet.

Træningsturene kan også puttes ind under dagens "tema", småt med godt. Idag var det godt og vel 12 km der blev tilbagelagt og det gik fint. Har ikke tjekket data endnu, men jeg tror det har været omkring 5.10/km. Fint roligt tempo for en kort tur. Se mere i træningsdagbogen når jeg får den opdateret.

/Stjernholm

Tanker flytter intet alene....Aristoteles

Ingen kommentarer: